fredag 4. oktober 2013

Pinnebrød og greske kjøttboller på tur

Endelig har jeg fått lagt inn bilder fra kameraet.

Disse er fra da jeg og Vibeke fra Bengtgarden
var på tur forrige fredag.

Og med to bloggejenter på tur,
er det ikke pølse med lompe som ligger i sekken....


Vi startet med pinnebrød med skinke, ost, urter og soltørket tomat,
som ble servert sammen med greske kjøttboller
baconsurrede dadler og en god ost.

Engangs bestikk i tre får forresten kjøpt på Europris.
Lekkert, og bare å kaste på bålet etterpå.


Deretter grillet banan
med smeltet sjokolade og nakkede nøtter.

Sjokolade kan du fint smelte i en blikkboks
om man er forsiktig med temperaturen.
Eventuelt bruke de ildfaste krukkene 
med sjokoladefondue fra Nicolas Vahè.


Og tilslutt kanelsnurrer på pinne.

Tusen takk for en knallfin tur Vibeke!
Dette må vi gjenta snart.

Klem
Lottemora



6 kommentarer:

  1. Åh som vi koste oss - klart vi må få til flere slike turer :-) Nå er jeg klar for fjellet igjen og ser fram til ei hel uke med Magnusen min på fjellet :-) Kanskje vi sees igjen! Fin fredag til deg og god helg. Nyt den <3

    Klæm Vibeke

    SvarSlett
  2. Hei;)
    Fantastisk matpakke;) På våre turer er det de obligatoriske pølsene! Men når jeg innimellom kommer med noe annet blir jeg sett på med DET blikket;) Men både mine store gutter og våre turvenner setter stor pris noe ekstra godt;)
    Flotte bilder;)

    God helg til deg;)

    SvarSlett
  3. Gourmet-måltid på bålet i skogen - fantastisk!
    Det der er virkelig noe å kopiere.

    God helg!
    Vigdis

    SvarSlett
  4. Du verden for et måltid dere laget over bålet.
    Det ga meg ideen til en koselig dag med god mat
    ute sammen med min kjære.
    Ha en herlig helg :)

    SvarSlett

Ha en superfin dag, hilsen Lottemora