Knagg til skoskjeia


I morres,
midt i morgenkaoset...
fant ikke guttungen skoskjeia.

Til slutt dukket den opp på en knagg 
bak alle ytterjakkene.
(ja, jeg har fjernet ti av dem på dette bildet..)


Og det var da han foreslo
at jeg kanskje kunne henge den opp
 på en spiker ved siden av i stedet.



Jeg lovte å se på saken,
men så for meg blå skoskjei i plast,
hengende til pynt på en spiker...
Det passet ikke helt inn i Lottemora sitt hode.


Og mens jeg spiste frokost og surfet litt på Instagram,
dukket et bilde fra Fru Andersen opp.
Hun har jo hengt opp skoene på soverommet,
og bruker dem til å henge smykker i.
Sååå lekkert!


Og plutselig var det jo helt åpenbart hva jeg skulle
henge skoskjeia på.

Regner med guttungen kommer til å humre godt
når han ser løsningen min.
Sååå typisk mamman!


Nå har riktignok ikke den blå skoskjeia i plast kommet opp på veggen,
og jeg tror heller jeg skal leite fram den fine i børsta stål...


Og danseskoene;
de var uansett lagt på hylla.
Så det gjorde ingenting om jeg skrudde 
en skrue rett gjennom de.
Og parkettbeskyttelsen på hælene fikk fortsatt være på,
så de ikke striper opp veggen.

-Lotte-