søndag 6. mai 2012

Bilderas av stua


En deilig søndag 
uten store planer.

Marcus er opptatt med venner og trening,
frøkna er på bursdag hos en venninne,
og mannen leser til o'store eksamen.


Det knitrer i peisen,
men ellers er det helt stille i huset.
Deilig.


Jeg er veldig sosial av meg, 
og i går var vi både på lunchbesøk 
og hadde et vennepar til middag på kvelden.
Så da er det godt med en lat søndag hjemme.

Rydde litt i kriker og kroker.
Flytte på litt nips....
Her står ting sjelden på samme plass særlig lenge.


Jeg holder også på og forbereder bidraget
til Nib sin utfordring.
Gammelt møter nytt.

Og det må jo være det perfekte tema her i heimen.
For gammelt og nytt står i skjønn forening.

Macen står på en gammelt kjøkkenbord....


På stua står rokken klar til spinning
og barometeret viser at sola skinner.


Bordet som jeg bygde selv 
har en bordplate som er ca 200 år gammel


Nye hvite sofaer og rustikt bord.

Og en nydeig hortensia <3


Og i tv-kroken står skuvsenga full av puter,
min favorittplass.


I morres har jeg og frøkna spilt et slag kinasjakk,
og jeg tapte med et trekk.


Men nå er det tid for en liten tur ut.
Fortsatt snø på store deler av plenen,
men man kan iallfall rake litt utenfor gjerdet.

Ha en fin søndag alle dere.


Klem
Lottemora



8 kommentarer:

  1. Hei Lotta.
    Kjempefine bilder:)
    Har også veldig lyst på sengesettet Søvni. Litt ekstra stas at de er fra Trondheim;) Jeg vet ikke så mye om kvaliteten på det. Derfor jeg er usikker på om jeg skal ønske meg det.

    Ha en herlig dag på Oppdal:)

    SvarSlett
  2. Hærlige bilder fra den flotte stua di ;-) Jeg elsker det bordet!
    Når det gjelder Søvni sengesettet er det både flott og godt , så løp å kjøp sier jeg bare ;-)

    Fin søndagskveld til deg.
    Stor Klæm

    SvarSlett
  3. Koselig du har det :) Lyst og behagelig!
    Nydelig søndag til deg.

    SvarSlett
  4. Hei søte!
    Takk for koselig besøk inne hos meg :)

    Mye gammelt og nytt i skjønn forening hos deg. Den imacen der har jeg veldig lyst på altså.

    Go'klem

    SvarSlett
  5. Åh du Lotte, du har så mye fint i stua di:D Fikk foresten 2 blad i posten i går:D Natalie sa det var en del av goodiebagen? :D Hadde glemt det jeg tydeligvis, men så herlig:D Skal sette meg ned med en kopp kakao en dag å nyyyyte inspirasjonen:D

    KlemKlem

    SvarSlett
  6. Å så mange fine oversiktsbilder fra stua :)
    Høres ut til å ha vært en fin søndag -slik søndager skal være!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  7. Hei hei,

    For et flott hus du har, alt er bare perfekt.
    Takk for at du følger EMILLANA.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  8. Fine bilder! Og som Linda sa, herlig med blad i posten- antar det var fra goodiebagen! Tusen takk til Egmont og deg! :D Klem

    SvarSlett

Ha en superfin dag, hilsen Lottemora