fredag 31. mai 2013

Kaster inn hansken


Da kaster jeg inn hansken
for dagen.

Solsikkene er kommet ut i jorda 
og da er det bare å vente på evt. blomster....


Kjempepraktisk med en minikommode ute på verandaen.

Her oppbevarer jeg tomme frøposer, hageredskaper,
blomsterpinner, hansker, små blomsterkrukker
og annet småtteri som er kjekt å ha lett tilgjengelig.



I går sådde jeg blomkarse og salat i kassene
og nå skal de dekkes med fiberduk.

Stifter bare fast duken og lar den ligge
 til spirene begynner å bli passe store.

Beskytter både mot sterk sol, kulde og vind,
samtidig som den slipper gjennom fuktigheten.

Men nå er det kvelden.
Med beina høyt og mango i ei skål.
Kooos

-Lottemora-




3 kommentarer:

  1. Flinka!
    Håper det kommer massevis av vakre solsikker og salat utpå sommeren;)
    Jeg har hatt noen timer ved symaskinen;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Veldig fint meg gode råd,
    kanskje blir jeg inspirert nok til prøve selv!

    Ha en finfin helg!
    Klemmer fra Maren

    SvarSlett
  3. Flittige du!
    Så flink :)
    Jeg har knapt startet oppryddingen i hagen... Venter på drenering og senking av terreng, så jeg har mistet litt av piffen. Men, når alt er på plass og ferdig neste sommer håper jeg at lysten skal komme tilbake :)

    Ha en videre deilig helg og juni!
    Klemmer :)

    SvarSlett

Ha en superfin dag, hilsen Lottemora