fredag 5. april 2013

Splittpenn


Da jeg gikk på folkehøgskole for 15 år siden,
lærte jeg å skrive med god gammeldags splittpenn.

Den fine kalligrafien har nok desverre gått i glemmeboka,
men det var utrolig gøy å prøve splittpenn og blekk igjen.


Dette blekket er nok fra den tiden
da de faktisk brukte blekk, 
for den fant vi på den gamle låven som vi ryddet.


Huff, nå ser jeg at jeg kanskje burde 
stelt hendene mine litt.
Snakk om tørre fingre da!
Sånn blir det når man sager og snekrer vettu.
#sengegavl in progress....


Så dette blir dagens ord;
Carpe Diem - Grip Dagen.

Og det er akkurat det jeg har tenkt å gjøre idag.

La morgendagen være morgendagen,
og la dagen idag være din perfekte dag!

Klemmer fra Lottemora

8 kommentarer:

  1. Så herlig å kunne ta i bruk en slik penn igjen. Kalligrafi er en spennende og herlig kunst. Lykke til med videre snekkering :o) Ha en strålende dag!Klem fra Nina

    SvarSlett
  2. Herlig å se så morro att du fant de tingene er lenge siden jeg skrev med en sånn penn åsså, Ha en fin dag du da!

    SvarSlett
  3. Så gøy å ta tilbake slik kunst,husker eg holdt litt på med deg før og deg var knallkjekkt og då fin skrift som det blir og:)
    Flinke og kreative du!
    Ein flott dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Jeg er så gammel at jeg brukte slik penn på skolen ja.... skjønnskrift med blekk og penn... MEN, så fikk vi fyllepenn og det var jo litt bedre.
    Kan godt tenke meg å lære kalligrafi ordentlig, det er så vakkert!
    Ønsker deg en fin helg i Oppdal :) Klem

    SvarSlett
  5. Kalligrafi er fint og moro å holde på med! takk for at du minnet meg på det, holdt litt på med det før i tiden.
    Carpe Diem, viktig å huske på !!
    Nyt helgen!

    SvarSlett
  6. Hvor får jeg kjøpt slikt utstyr? Skal gjenskape en gammeldags skoletime. Hilsen Kjersti

    SvarSlett
  7. Hvor får jeg kjøpt slikt gammeldags penn, blekk og trekkpapir? Jeg skal gjenskape en skoletime fra gamle dager....

    SvarSlett
    Svar
    1. Akkurat denne pennen/blekket er arvet og sikkert kjempegammelt. Men da vi holde på med kalligrafi på skolen kjøpte vi det på en kunstnerhandel i Trondheim (Østerlie)

      Slett

Ha en superfin dag, hilsen Lottemora