Lettvinte løsninger


Da er frokosten ryddet vekk
og jeg sitter her med dagens første kaffekopp.


Fineste nisseduken fikk vi i julegave fra svigers
*tenk om jeg kunne hatt svigermors tålmodighet*
Jeg hadde ikke klart å brodere en hel nisse engang


På julaften hadde jeg strøket opp tøyservietter
Men jeg fant aldri noen god måte å brette dem på,
så vi brukte papirservietter i stedet.

Tøyserviettene ble hengt over stolryggen
og det var jo bare genialt.
For når man har hvite stoler,
blir det fort fingermerker øverst på kanten.

Og nå er det bare å bytte servietter i stedet for å vaske hele trekket hver gang.
*elsker lettvinte løsninger*


Ikke lenge til jula skal ryddes ut igjen.
Og så nå som jeg endelig har blitt fortrolig med det røde.
Syntes det ble riktig så fint i vinduskarmene på spisestua.


De fine trestjernene lagde vi på juleverkstedet på Bengtgarden.
De blir nok med videre etter jul også!


Men nå;
en kjapp dusj før vi skal på kaffebesøk

-Lottemora-