Deilige vaniljehorn

Nok en grå dag her i fjellbygda,
men likevel startet jeg dagen 
med 1,5 times trimtur i duskeregnet

Deilig sliten etterpå.

Men da jeg kom inn døra fikk jeg melding 
fra en venninne om jeg ville bli med på tur i Kåsen.
Typisk at hun skulle treffe på den ene morgenen 
jeg allerede hadde gått meg en morgentur da,
for det er sannelig ikke ofte.

Men en kaffekopp kunne jeg godt ta.
Så nå har vi lagd deilig cappuccino hjemme
og kost oss med vaniljehorn


For en gangs skyld har jeg fått til gjærbaksten,
og det er nesten så jeg må sette kryss i taket!
Men trikset er nok å ikke bruke så mye mel.
Tidligere har jeg tømt oppi det som har stått i oppskrifta,
men nå prøver jeg meg fram.
Har først i en liter, og deretter tar jeg en og en dl. til deigen 
er akkurat passe klissete.

Oppskriften skal dere også få.
Den herlige oppskiftsboka fikk jeg av Hilde med bloggen
(og Hilde, jeg har ikke glemt deg, pakken kommer i posten snart)


Disse hornene kan fylles med alt fra vaniljekrem til pizzasaus og skinke.

Ha en finfin dag.
Her blir det kjøkkentjeneste, 
ettersom vi skal på Zippyfest på skolen, med medbragt mat.
Kan vel ikke akkurat stille med brødskiver me nugatti da...?

Klem
Lottemora