Sporet av i ryddinga?

Nå er det ikke lenge før
visning av huset,
og vi jobber på spreng
med å rydde, kaste
og vaske.

De forrige ukene
har gått bort til forkjølelse,
feber,uvi og magevondt.
Så Lottemora har vært
lite produktiv

Men krysser fingrene for at vi kommer
i mål likevel


Dette bildet tok jeg av frøkna sitt rom
for bare et par uker siden

Men allerede har hun klart å
rote
noe så
inni granskauen
der inne...




Så vi har en stor jobb foran oss
Eller jeg...
frøkna har nemlig en tendens til å
 spore av
mens hun rydder

Plutselig finner hun noen perler
hun ikke har sett på lenge
eller en
 spennende bok...




Har en stygg mistanke om at
det er meg hun har
arvet
den egenskapen fra

Jeg er også håpløs når det gjelder
å spore av
Rydder jeg stua,
så kan du
banne på
at i det jeg skal vanne blomster
kommer jeg på at jeg må potte om
alle plantene
eller lage en dekorasjon av
rosene på bordet...
eller flytte på alt nipset,
lage et pent stilleben
eller lese gjennom noen ukeblader før de kastes

Og plutselig har det gått to timer,
og det er tid for tepause....

Flere som er slik eller??