mandag 6. desember 2010

Strukturert mandag

Idag har Lottemora en plan om å være strukturert,
både når det gjelder husarbeid og hvile.
Har vært så sinnsykt trøtt og sliten i det siste,
så nå må jeg skjerpe meg,
og følge opplegget fra ME-spesialisten min.
Viktig å ha gode rutiner og planlegge dagen,
for å holde stresshormonet Kortisol i sjakk.



Så nå har jeg gjort unna en økt med klesvask/bretting,
og deretter en kasterunde, hvor jeg har kasta fire bæreposer
med rot, gamle klær og ukeblader/aviser.
Nå har jeg hatt en halvtime pause med radio, data og frukt.
Neste punkt på plana er en ny runde ned i vaskekjelleren
og deretter en rydderunde i gangen.

Ønsker dere en fin mandag.
Og når helgen kommer kan jeg forhåpentligvis komme med noen
fine bilder fra et ryddig og rent hus

Ciao!

3 kommentarer:

  1. Å være strukturert er viktig både for den som er frisk og syk tror j. Men helt sikkert viktigere for deg ettersom du har ME. Kjenner ei anna som har det også og har skjønt at det er ikke bare bare.

    Høres bra ut at du blir tatt på alvor og har en egen ME-spesialist til å hjelpe deg.
    Og så deilig følelse det er etterpå da når du er ferdig med det du har satt opp som mål for dagen:)

    Kos deg med juleforberedelsene og hvil ofte:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Godt du har fått et opplegg for ME`n, tror nok det er viktig. Bestevenninnen min har nettopp fått det samme..

    ta vare på deg selv!

    Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei!

    Så flott du er så strukturert!! Jeg har selv ME og syns det er supervanskelig!

    SvarSlett

Ha en superfin dag, hilsen Lottemora