Gammel fjøslampe har fått nytt liv




I helgen var vi på oppdagelsesferd på en gammel låve som skulle tømmes.
Gjett om Lottemora hadde det som plommen i egget.
Men hvordan er det å være plommen i egget?
Hvorfor er det bedre enn å være eggehviten...?
Ups, en liten avsporing.... men Lottemora spekulerer jo på så mye rart...


Men tilbake til låven.... og det gamle bakerhuset
(vet ikke hva de kaller disse på "norsk",
for i familien har alltid dette lille huset blitt kalt Mastu')

På låven fant jeg et nydelig gammelt bord som muligens
skal få plass på kjøkkenet når det er pusset opp. 
Dere vet...et sånn lite klaffebord med skuffe på den ene siden....


Fant også en gammel bordplate med en nydelig patina.
Desverre manglet det bordføtter,
men det skal vi nok klare å trylle frem etterhvert.
Plana er å hive det vaklevorne blå plastbordet vi har ute,
og erstatte det med den gamle trebordet,
sammen med en hvitmalt benk og noen koselige stoler.
Men det får vente til våren.


Lottemora har nemlig nok
prosjekter for en stund nå....


På en spiker oppunder taket i Mastu' fant jeg en del av en gammel fjøslampe.
Og det var ingen tvil om hva jeg skulle bruke denne til.
Perfekt til å tenne lys i.
Har en gammel sandkakeform i bunnen



Og så fant jeg noen gamle vinduer med sprosser <3
Gjett om jeg gleder meg til å plassere dem!
Et skal på soveromsveggen, med teksten "Kyss meg alltid god natt" s
om jeg har fått fra snille snille Hilde Heimdal.
Skal se om jeg finner noen
små englevinger til å henge der også.


Potetkasser fant vi også. Massevis <3

Og gamle flasker. Massevis. Fant en zalo-flaske i glass,
og den skal jeg se om jeg finner en pumpe til....hvis det er mulig.
 Hadde jo vært koselig å faktisk ha zalo i den,
 i stedet for den i lilla plast som jeg har på kjøkkenbenken nå

Den ene flaska har funnet plassen sin nede sammen med Gulli,
og fungerer som blomstervase til grønnplanten hans



Følg med videre for oppdateringer fra Lottemora sine puslerier,
for nå har jeg masse spennende på gang.
Håper bare formen holder seg stabil og at jeg slipper 
slike sove-dager som jeg har hatt i dag.

Endelig er det mulighet for å kommentere på bloggen min igjen,
men denne gangen med kommentarmoderering.
 Så hyggelig om du legger igjen en hilsen.