tirsdag 10. august 2010

Lupiner

Deilig med en halvtime på utesofaen, etter noen timer med jobbing på butikken. Har heldigvis tak over halve terassen, så da kan man sitte ute selv om regnet høljer ned. De varmlilla lupinene fant jeg i et hjørne på eiendommen, og de ble fine i sinkrukkene fra Plantasjen.

 

I morgen blir det bursdagsfeiring for eldstemann som fyller 9 år. Mannen har bakt sukkerbrødbunn mens jeg var på jobb idag, og den skal pyntes med vaniljekrem, friske bær og et tynt lag quick-gele. Men det tror jeg mannen skal få ta seg av, for jeg er så innmari klønete med kaker og slikt.

Nå roper tørketrommelen på meg igjen. Har et lite vaske, brette, stryke-prosjekt før vi får gjester i morgen. Ser ikke ut som jeg kan ha så store forhåpninger om sol, så da må gjestene nesten få komme innomhus :-)

7 kommentarer:

  1. Så flott det ble med de blomstene der.
    For en kjekk mann du har som gjør det,spørs om jeg hadde fått mannen min til det.. hehe.
    Ha en vidre fin dag & kos dere i morgen med bursdagsfeiring.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Heisan, så gøy å finne denne bloggen, Nå har jeg kikket rundt her og kost meg. Gøy med bursdagsfeiring, selv har jeg to stk som fyller til lørdag:-) så det kommer til og bli mye kake baking.

    Ha en skjønn dag Klem

    SvarSlett
  3. Så flott det var med de blomsterpottene ,hengende ! Glemte å skrive det ,men det er Bomullsgardiner jeg har brukt til å stryke merkene på.Kanskje går det fint å bruke Linstoffet også..klem Sissel

    SvarSlett
  4. Nå sitter jeg å ler så tårene triller. Å du vet hva jeg ler av;) Du er sprø!!!

    Masse varme klemmer fra Elin:)

    SvarSlett
  5. Hehe, det er mange som ler godt av den episoden enda ja Elin. Har en egen album på facebook'en min med "Lotte gjør ting hun ikke kan". Visste dere forresten av kaktus er vanskelig å få ut av håret også?

    SvarSlett
  6. Hei Lottemora! Nydelige blomster! Har tenkt litt på å kjøpe denne selv, men kom fram til at jeg skal finne noe drivved og bruke sinkpotter fra Ikea isteden, det har jeg nemlig liggende:-) Penger spart!
    Hehehe, sorry måtte le litt av spørsmålet ditt, man tar selvsagt på sukker på kanten av glasset først, DERETTER heller man oppi daiquirien:-)
    Ha en fin lørdag!
    Hilsen Jeanette:-)

    SvarSlett

Ha en superfin dag, hilsen Lottemora