En "snartur" hos skrotnissen

I går såg jeg en bitteliten notis i avisa at bruktbutikken skulle åpne for sommeren, denne helga, med stoooort 10-kroners marked. Så da klarte jeg å lure med meg mannen en tur ut dit.

Et svært telt ute med massssse nips til 10 kroner. Jeg fant bl.a 2 gamle brødformer, som jeg skal plante blomster i og ha ute på verandaen. Masse slike lysholdere som de brukte på juletreet i gamle dager, til levende lys. De er så nydelige å pynte dekorasjoner med. Men bare til pynt. Tror ikke jeg tør å tenne lys i dem. Fikk 5 stk for 10 kroner <3 Svære konkylier til ungene. Et sukkersøtt roooosa tefat, til å servere småkjeks etc på verandaen en varm sommerdag (hvis sola en gang dukker opp før snøen kommer igjen...) og masse anndet nips til kjøkkenhylla.

Ellers fant vi en kasse/trau som har vært brukt til å ha agn i, på fiske oppe ved Island. Nydelig patina <3 Den kommer til å bli kjempefin med urter og fine steiner i. Kanskje kan HARMONI-steinen fra Åhlens få plass der?

Mannen fant et kjerrehjul, noe han har ønsket seg lenge. Det skal få hedersplass i mønet på garasjen :-)

Skal få tatt bilder så snart jeg får kjøpt inn litt sommerplanter :-)

Skulle bare en snartur ut til "skrotnissen" (som ungene kaller han), men endte opp med å rusle rundt der i en drøy time. Så spennende å gå på oppdagelsesferd i alle rommene der!

Blir nok en ny tur ut dit om ikke så altfor lenge.
Skulle så gjerne hatt meg et gammelt bord som jeg kan bruke som plantebord i hagen..... Og så forelsket jeg meg totalt i en eldgammel slitt stol, med rester av lyseblå maling. Men vet liksom ikke helt hvor vi skal få plass til den i huset.... og ikke vet jeg om den tåler å bli sittet på heller....