Kjole til vesla

Idag skulle egentlig bli den store vaskedagen.....men søs klarte å overtale meg til å bli med ut og rusle en tur i finværet. Nydelig solskinn, men halvveis på turen begynte kreftene å ebbe ut. Men klarte da å komme meg hjem igjen før jeg flatet ut. Ble ingen husvask idag heller.... Så i morra er det aller aller siste frist, for da kommer besøket fra nord! Var innom biblioteket og lånte noen bøker med diverse mønster, så jeg har brukt ettermiddagen til å tegne av og klippe ut mønster, og er godt i gang med mitt aller første fra-scratch klesplagg; en sommerkjole til vesla :-) Har igjen å sy på skuldrene, finne et par fine knapper, sy på lommer og en kant nederst. Ser litt skeiv og skakk ut på bildet, men skal finpusse litt og stryke over den så blir den bra. Har brukt stipete stoff i lilla, rosa, hvit og oransje - kjøpt på Jysk. Det var faktisk en 2pk med panelgardiner til kr 10,-. Har flere slike liggende i ulike farger og mønstre :-)